dimarts, 1 de maig del 2012

SETMANA 8


DIES 26, 27 i 29/03/2012

OBJECTIUS:
-          Passar proves als alumnes per valorar el seu aprenentatge.
-          Observar el progrés dels alumnes.
-          Valorar el treball dels alumnes.

Durant aquella setmana vam passar algunes proves d’avaluació de llengua i matemàtiques als alumnes que assistien al centre psicopedagògic. En general van ser proves orals i algunes escrites depenent de l’objectiu marcat. Evidentment no es van passar totes les proves dels continguts en aquella setmana sinó que es van fer observacions al llarg d’aquest trimestre i es van anar anotant en els fulls de registre de cada alumne. Ens vam repartir les tasques amb la psicopedagoga per poder passar diferents proves i en diferents dies.


Els alumnes X i Y se’ls va observar en:
- l’àrea de mates: numeració i càlcul (sumes i restes senzilles i càlcul mental) i problemes matemàtics.
- l’àrea de llengua: lectura en veu alta i comprensió de textos, contes,… i l’expressió oral i escrita (ordenació d’idees a l’hora d’expressar-se oralment i a l’hora d’escriure i normes d’ortografia (plurals, articles, majúscules i minúscules,…).

A l’alumne X també se li va anar observant l’evolució en la discriminació dels sons “r”, “rr”,”g”, “j”, “x”, “s” i “ss”.
Material utilitzat: llibres de primer de primària (lectures i comprensió lectora), l’ Entrenament lector, velocitat i comprensió, quadern de càlcul mental per cicle inicial, de Teresa Prat i Josefina Escoda i Ed.Salvatella. Col.lecció tres en ratlla,…

L’alumne Z se’l va observar en:
- l’àrea de llengua: llenguatge oral (expressió i comprensió), llenguatge escrit (comprensió lectora,...), descripcions, resums,... i normes d’ortografia.
- l’àrea de mates: sumes, retes, multiplicacions i divisions,  problemes matemàtics, les fraccions, les mesures de pes i longitud, els angles,…

- l’àrea de medi social i cultural: tema de l’aire, l’aigua, les màquines, les estrelles,…
Material utilitzat: dossiers de llengua i mates confeccionats pel centre i els llibres de text de l’alumne de quart de primària.

Va ser una tasca molt interessant poder observar la millora d’aquests alumnes i el treball que van estar fent durant aquest segon trimestre. Vaig trobar molt important que es portés a terme aquesta avaluació per poder observar quins aspectes podien millorar aquests alumnes, quines dificultats tenien i on els podríem ajudar en les sessions posteriors.

Fins aviat,
Sandra

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada