DIES 26, 27 i 29/03/2012
OBJECTIUS:
-
Passar proves als alumnes per valorar el seu
aprenentatge.
-
Observar el progrés dels alumnes.
-
Valorar el treball dels alumnes.
Durant aquella setmana vam passar algunes
proves d’avaluació de llengua i matemàtiques als alumnes que assistien al
centre psicopedagògic. En general van ser proves orals i algunes escrites
depenent de l’objectiu marcat. Evidentment no es van passar totes les proves
dels continguts en aquella setmana sinó que es van fer observacions al llarg
d’aquest trimestre i es van anar anotant en els fulls de registre de cada
alumne. Ens vam repartir les tasques amb la psicopedagoga per poder passar
diferents proves i en diferents dies.
Els alumnes X i Y se’ls va
observar en:
- l’àrea de mates: numeració i càlcul (sumes i restes senzilles i càlcul
mental) i problemes matemàtics.
- l’àrea de llengua: lectura en veu alta i comprensió de textos, contes,… i
l’expressió oral i escrita (ordenació d’idees a l’hora d’expressar-se oralment
i a l’hora d’escriure i normes d’ortografia (plurals, articles, majúscules i
minúscules,…).
A l’alumne X també se li va anar observant l’evolució en la
discriminació dels sons “r”, “rr”,”g”, “j”, “x”, “s” i “ss”.
Material utilitzat: llibres de primer de primària (lectures i
comprensió lectora), l’ Entrenament lector, velocitat i comprensió,
quadern
de càlcul mental per cicle inicial, de Teresa Prat i Josefina Escoda i
Ed.Salvatella. Col.lecció tres en ratlla,…
L’alumne Z se’l va observar en:
- l’àrea de
llengua: llenguatge oral (expressió i
comprensió), llenguatge escrit (comprensió lectora,...), descripcions, resums,...
i normes d’ortografia.
- l’àrea de mates: sumes, retes, multiplicacions i divisions, problemes matemàtics, les fraccions, les
mesures de pes i longitud, els angles,…
- l’àrea de medi social
i cultural: tema de l’aire, l’aigua, les màquines, les estrelles,…
Material utilitzat: dossiers de llengua i mates confeccionats
pel centre i els llibres de text de l’alumne de quart de primària.
Va ser una tasca molt interessant poder observar la millora
d’aquests alumnes i el treball que van estar fent durant aquest segon trimestre.
Vaig trobar molt important que es portés a terme aquesta avaluació per poder
observar quins aspectes podien millorar aquests alumnes, quines dificultats
tenien i on els podríem ajudar en les sessions posteriors.
Fins aviat,
Sandra
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada