diumenge, 27 de maig del 2012

SETMANES 15 I 16


DIES 21, 22 i 23/05/2012

OBJECTIUS:
- Acabar de concretar els objectius fins a final de curs.
- Parlar de les reunions amb les tutores.
- Acabar de plantejar i buscar material per treballar en les següents sessions.
- Preparar les proves de diagnòstic per passar-li a l’alumne Z.

La psicopedagoga es va reunir amb la tutora de l’alumna Y i van estar parlant sobre la progressió positiva de l’alumna. Ha millorat en la lectura i la seva comprensió, en càlcul mental i raonament lògic. Pel que fa a la seva manera d’actuar, també hi ha hagut una millora considerable ja que és capaç de no enfadar-se tan sovint, no cridar l’atenció, raonar sobre un fet concret, estar més motivada per treballar i no distreure’s amb tanta facilitat. A l’escola té un bon comportament i fa cas de les indicacions de la mestra. Té bona relació amb els companys i, quan aquests ho necessiten, els ajuda. De totes maneres, encara faltaria treballar l’aspecte emocional. En general, tant la tutora com la psicopedagoga estan contentes de la seva evolució i s’han posat d’acord per concretar els objectius fins a finals de curs. Aquests són:
- Treballar la fluïdesa lectora i la comprensió lectora.
- Treballar l’escriptura: la redacció.
- Treballar les normes ortogràfiques (es treballarien a l’aula).
- Treballar hàbits d’estudi i estratègies d’organització.
- Treballar les emocions.

Pel que fa a l’alumne Z  la psicopedagoga va tenir una petita xerrada amb la tutora i van coinincidir que el nen està molt dispers, desmotivat i sense ganes de treballar. S’hauria d’intentar buscar noves estratègies i activitats per millorar la seva actitud. De moment es continuarà amb els mateixos objectius que s’havien treballat durant el segon trimestre. Aquests són:
- Aprendre a organitzar-se amb l’agenda.
- Poder fer els deures de l’escola.
- Anticipar-li a l’alumne els continguts que es donaran a l’aula de les diferents àrees (mates, llengua, medi natural i social,…)
- Tenir constància en el treball.
De totes maneres, la tutora ja va informar a la psicopedagoga que a l’alumne Z li va fent petites modificacions del currículum perquè sovint se li fa difícil seguir les programacions d’aula. Per aquesta raó se li optarà per fer un PI (pla individualitzat) el curs vinent. Aquest extrem s’ha d’acabar de parlar amb l’EAP de l’escola, la tutora, la mestra d’EE i la psicopedagoga del centre psicopedagògic. Aquesta reunió es farà a final de curs després de fer una valoració per part de tots els professionals implicats.

El fet de poder reunir-te o tenir contacte amb les tutores és molt útil per poder organitzar les diferents sessions, determinar què ha funcionat, què cal millorar, quins recursos i metodologies es poden continuar treballant el que queda de curs i de cares a l’any següent. Així doncs, com a conclusió d’aquest punt, dir que aquestes trobades també serveixen per fer l'avaluació de tot el treball en sí, que ens permet reflexionar sobre el propi procés.
Per acabar, aquesta setmana m’he estat informant, preparant i mirant el material que m’ha fet arribar la psicopedagoga per passar-li la prova del DN-CAS (test cognitiu) a l’alumne Z.
Dues pàgines web on he trobat informació sobre el DN-CAS són:

Fins aviat
Sandra

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada