DIA 10, 11 i
12/04/2012
Objectius:
-
Treballar el text escrit: la
redacció.
-
Aprendre a organitzar les idees per
poder elaborar la redacció.
-
Aconseguir que els alumnes facin un
bon treball.
-
Buscar estratègies per motivar a l’alumne Z.
-
Organitzar l’entrevista amb els pares de l’alumne Z.
Després de les vacances de Setmana Santa va costar que els
alumnes es possesin a treballar, només tenien ganes d’explicar què havien fet
aquells dies. Vam decidir amb la psicopedagoga fer una mica de conversa i després
vam vomençar a fer les activitats.
Amb el alumnes X i Y vam aprofitar la conversa de Setmana
Santa per fer-ne una redacció i, a partir d’aquesta, treballar els articles,
les majúscules, els plurals,… El resultat va ser molt positiu perquè era un
tema que els hi va agradar molt i tenien moltes ganes d’explicar moltes coses.
La psicopedagoga i jo els vam ajudar a organitzar les idees i posar-les
ordenadament fins que tot tingués un sentit.
L’alumne Z estava molt nerviós i
esverat i sense ganes de treballar. Fins i tot vam parlar amb la psicopedagoga sobre
aquesta apatia a l’hora de treballar i sobre la passivitat que mostrava en
general. Ella va pensar que seria convenient parlar amb els pares i la tutora
la segona quinzena d’abril. Al cap d’una estoneta vam aconseguir fer deures de
mates (mesures de pes i quantitat) i fer una petita redacció de les vacances,
però no li va agradar. Vam haver-lo d’ajudar perquè té dificultats per escriure
el que vol explicar, és a dir, fa frases sense sentit, sense ordre, repeteix
idees,… a l’altre sessió la vam aprofitar per estudiar Medi (l’aire i la
metereologia). Vam fer petits resums perquè entengués millor la lliçó i al
final sembla que ho va entrendre bastant bé.
Vam reunir-nos amb la psicopedagoga per buscar estratègies per
mantenir la motivació de l’alumne Z a l’hora de treballar en les diferents
àrees. Vaig pensar que una d’aquestes estratègies, podria ser el treball
mitjançant ordenador, sobretot per treballar mates i llengua. A més vam parlar sobre
com es podria enfocar l’entrevista amb els pares i quines preguntes podríem
fer: com es comporta a casa? té ganes de fer els deures? està content? quan de
temps dediquen al nen per fer deures i estudiar? hi ha hagut algun canvi en
l’àmbit familiar? va content a l’escola? estan contents amb l’informe escolar?,…
A reveure
Sandra
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada