diumenge, 6 de maig del 2012

SETMANA 9


DIA 10, 11 i 12/04/2012
Objectius:
-          Treballar el text escrit: la redacció.
-          Aprendre a organitzar les idees per poder elaborar la redacció.
-          Aconseguir que els alumnes facin un bon treball.
-          Buscar estratègies per motivar a l’alumne Z.
-          Organitzar l’entrevista amb els pares de l’alumne Z.
Després de les vacances de Setmana Santa va costar que els alumnes es possesin a treballar, només tenien ganes d’explicar què havien fet aquells dies. Vam decidir amb la psicopedagoga fer una mica de conversa i després vam vomençar a fer les activitats.

Amb el alumnes X i Y vam aprofitar la conversa de Setmana Santa per fer-ne una redacció i, a partir d’aquesta, treballar els articles, les majúscules, els plurals,… El resultat va ser molt positiu perquè era un tema que els hi va agradar molt i tenien moltes ganes d’explicar moltes coses. La psicopedagoga i jo els vam ajudar a organitzar les idees i posar-les ordenadament fins que tot tingués un sentit.

L’alumne Z estava molt nerviós i esverat i sense ganes de treballar. Fins i tot vam parlar amb la psicopedagoga sobre aquesta apatia a l’hora de treballar i sobre la passivitat que mostrava en general. Ella va pensar que seria convenient parlar amb els pares i la tutora la segona quinzena d’abril. Al cap d’una estoneta vam aconseguir fer deures de mates (mesures de pes i quantitat) i fer una petita redacció de les vacances, però no li va agradar. Vam haver-lo d’ajudar perquè té dificultats per escriure el que vol explicar, és a dir, fa frases sense sentit, sense ordre, repeteix idees,… a l’altre sessió la vam aprofitar per estudiar Medi (l’aire i la metereologia). Vam fer petits resums perquè entengués millor la lliçó i al final sembla que ho va entrendre bastant bé.

Vam reunir-nos amb la psicopedagoga per buscar estratègies per mantenir la motivació de l’alumne Z a l’hora de treballar en les diferents àrees. Vaig pensar que una d’aquestes estratègies, podria ser el treball mitjançant ordenador, sobretot per treballar mates i llengua. A més vam parlar sobre com es podria enfocar l’entrevista amb els pares i quines preguntes podríem fer: com es comporta a casa? té ganes de fer els deures? està content? quan de temps dediquen al nen per fer deures i estudiar? hi ha hagut algun canvi en l’àmbit familiar? va content a l’escola? estan contents amb l’informe escolar?,…




A reveure
Sandra

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada