Les reunions i entrevistes amb els pares normalment es fan els
divendres de 12:00 a 14:00. Normalment és la psicopedagoga qui fixa el dia per
poder parlar amb els pares sobre l’evolució dels seus fills. Les reunions es
fan al centre i la psicopedagoga explica com van les classes de suport, quina
ha estat l’evolució del seu fill, quines dificultats ha tingut, quins progressos
ha fet, quin és el seu comportament, els comunica la relació que han establert
amb l’escola i quin treball estan portant a terme,… A més, també se’ls pregunta
als pares com està el nen a casa, si han notat canvis en el seu comportament. Normalment
se’n fan dues durant tot el curs escolar, una quan el nen comença i l’altra a
la meitat del curs, aproximadament. Quan els pares van a recollir els seus
fills al centre ja es parla sobre com ha anat la classe, què s’ha estat fent,…
Si al pare li preocupa alguna cosa o vol que es treballi algun tema en concret ho
comunica en aquell mateix moment a la picopedagoga. He pogut observar que hi ha
molt bona relació entre pares i psicopedagoga i entre pares i mestres que hi ha
al centre. S’hi respira un bon clima de comprensió.
He pogut assistir només a una reunió, la de l’alumne Z, ja que les altres es van fer
en un horari que no em va permetre assistir-hi, però la psicopedagoga em va
comentar com havien anat.
Referent a l’entrevista amb la mare de l’alumne Z, ens va dir
que ella li interessava que el nen fes els deures que li posaven a l’escola i, si
no en tenia, que treballessin matemàtiques (divisions) o medi natural i social
perquè en aquesta matèria treia pitjors notes. La mare estava enfadada perquè
no estava d’acord amb les notes que havia tret a l’escola en aquest segon
trimestre ja que creia que el nen havia estudiat i treballat molt. Pel que vaig
poder observar, la mare no tenia massa bona relació amb les mestres de l’escola
però, en canvi, sí que estava contenta amb el treball que es feia en el centre
psicopedagògic. A partir d’aquesta entrevista, els criteris de la psicopedagoga
i la reunió amb la tutora, la psicopedagoga decideix i elabora el treball que
es farà amb aquest alumne, tot marcant els objectius.
Fins aviat,
Sandra
Hola Sandra!!
ResponEliminaAquestes reunions també les feis amb els mestres que porten als alumnes??
No trobes que seria interessant compartir les informacions del que esteis treballant amb altres professionals?
Al meu centre normalment mantenim contacte amb aquest tipus de centre quan enviem als nostres alumnes. Com que molts dels alumnes gaudeixen de beca per AANEE en mantenim un contacte, tant per l'assistència com per a repartir-nos tasques si cal. A més, així podem adornar-nos d'altres punts de vista. Com a PT puc dir que moltes tasques són similars a les que es fan en suports individualitzats (menys la de passar proves diagnòstiques), però no es pot treballar tant sistemàticament o tant individualitzat si vols arribar a tot el grup - classe.
He fet els dos pràcticums en dos centres escolars: a un d'EP i al meu, que és a la ESO. No se'm va ocórrer poder fer les pràctiques com en el teu cas. Una, perquè a la meva localitat no n'hi ha gaires, i una altra perquè trob que enyoraria el mateix sistema en sí. Molts d'alumnes, moltes mestres, menys individualitat.. què en trobes?
Hola Esther,
Eliminajo només he pogut assistir a una reunió amb la tutora de l'escola d'un dels alumnes per raons d'horari i calendari, però la psicopedagoga del centre psicopedagògic fa una reunió en acabar cada trimestre amb les diferents tutores dels alumnes per tal de poder portar una mateixa línia de treball.
Penso que si algun alumne del centre requereix de l'ajuda d'algun altre professional extern seria interessant poder compartir informació del treball, seguiment i progrés de l'alumne per tal d'ajudar-lo des de tots els punts de vista davant les seves dificultats.
El fet de treballar en petit grup penso que et permet aprofundir més en els diferents casos i fa que t'impliquis més en les dificultats i el progrés de cada alumne.
A reveure,
Sandra