OBJECTIUS:
-
Elaborar els objectius pel tercer trimestre dels tres
alumnes.
-
Buscar material didàctic per
treballar els objectius marcats.
-
Treballar amb els alumnes per tal d’aconseguir els
objectius.
Després d’observar
l’evolució dels alumnes vam estar concretant quins serien els objectius per
aquest tercer trimestre que nosaltres creiem que haurien d’assolir els alumnes
al acabar el curs. Va ser una decisió presa després d’observar el treball dels
alumnes, tot i que encara falta la valoració de les tutores.
Pels alumnes X
i Y ens vam proposar els següents objectius:
- Treballar la
fluidesa lectora i la comprensió lectora.
- Treballar
l’escriptura: la redacció.
- Treballar les
normes ortogràfiques.
Per l’alumne X
continuarem a més, treballant la discriminació dels sons següents: “r”, “g”, “j”,
“x”,…
I pel que fa a
l’alumna Y també treballarem el raonament lògic, càlcul mental,…
Per l’alumne Z ens vam proposar els següents objectius:
- Aprendre a
organitzar-se amb l’agenda.
- Poder fer els
deures de l’escola.
- Anticipar a
l’alumne els continguts de les diferents àrees que es donaran a l’aula (mates,
llengua, medi natural i social,…).
- Tenir
constància en el treball.
La majoria dels
objectius que vam proposar ja es van anar treballant al llarg del segon
trimestre però s’han de reforçar, i d’altres són els que creiem que necessiten
aquests alumnes per millorar en els seus aprenentatges.
Després
d’elaborar aquests objectius vam estar buscant material per poder treballar-ho
en les següents sessions.
figura 1 |
A continuació
comentaré què s’ha estat treballant per poder portar a terme els objectius
exposats anteriorment.
figura 2 |
Amb els alumnes
X i Y vam estar treballant tot un seguit de lectures: “El poll i la puça”, “El gegant del Pi”,” El lleopard i la formiga” (fig.1),…
i després vam treballar la comprensió d’aquests textos. A més es van fer altres
activitats com: buscar en una imatge paraules que comencin per “C”, col.locar
articles davant d’una paraula, fer restes i sumes, pintar unes sumes segons el
color indicat depenent del resultat que donés (fig.2),…
El material
usat va ser: lectures de llibres de cicle inicial ( ja vaig posar bibliografia
en sessions anteriors), el llibre de l’ Entrenament
lector, velocitat i comprensió, quadern de càlcul mental per cicle inicial,
de Teresa Prat i Josefina Escoda i Ed.Salvatella. Col.lecció tres en ratlla,…
Pel que fa a
l’alumne Z, vam mirar l’agenda per saber quins deures havia de fer, vam estar
repassant les divisions perquè ja no se’n recordava com es feien, vam fer problemes
de matemàtiques d’unitat de pes, activiats de raonament lògic a través de
l’ordinador,…
Una bona pàgina web on hi ha
activitats per treballar les matemàtiques per petits i grans és la següent:
El que vaig
poder observar és que és molt important marcar uns objectius per després poder
buscar el material més idoni per tenir clar què ensenyar a aquests alumnes i fer
que sigui el màxim de profitós per a ells.
A reveure,
Sandra.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada