dijous, 10 de maig del 2012

SETMANES 10 i 11

DIES 16,17,23,24 i 26/04/2012
OBJECTIUS:
-          Elaborar els objectius pel tercer trimestre dels tres alumnes.
-          Buscar material didàctic per treballar els objectius marcats.
-          Treballar amb els alumnes per tal d’aconseguir els objectius.

Després d’observar l’evolució dels alumnes vam estar concretant quins serien els objectius per aquest tercer trimestre que nosaltres creiem que haurien d’assolir els alumnes al acabar el curs. Va ser una decisió presa després d’observar el treball dels alumnes, tot i que encara falta la valoració de les tutores.
Pels alumnes X i Y ens vam proposar els següents objectius:
     - Treballar la fluidesa lectora i la comprensió lectora.
     - Treballar l’escriptura: la redacció.
     - Treballar les normes ortogràfiques.
Per l’alumne X continuarem a més, treballant la discriminació dels sons següents: “r”, “g”, “j”, “x”,…
I pel que fa a l’alumna Y també treballarem el raonament lògic, càlcul mental,…
Per l’alumne Z ens vam proposar els següents objectius:
     - Aprendre a organitzar-se amb l’agenda.
     - Poder fer els deures de l’escola.
     - Anticipar a l’alumne els continguts de les diferents àrees que es donaran a l’aula (mates, llengua, medi              natural i social,…).
     - Tenir constància en el treball.
La majoria dels objectius que vam proposar ja es van anar treballant al llarg del segon trimestre però s’han de reforçar, i d’altres són els que creiem que necessiten aquests alumnes per millorar en els seus aprenentatges.
Després d’elaborar aquests objectius vam estar buscant material per poder treballar-ho en les següents sessions.
figura 1
A continuació comentaré què s’ha estat treballant per poder portar a terme els objectius exposats anteriorment.
figura 2
Amb els alumnes X i Y vam estar treballant tot un seguit de lectures: “El poll i la puça”, “El gegant del Pi”,” El lleopard i la formiga” (fig.1),… i després vam treballar la comprensió d’aquests textos. A més es van fer altres activitats com: buscar en una imatge paraules que comencin per “C”, col.locar articles davant d’una paraula, fer restes i sumes, pintar unes sumes segons el color indicat depenent del resultat que donés (fig.2),…
El material usat va ser: lectures de llibres de cicle inicial ( ja vaig posar bibliografia en sessions anteriors), el llibre de l’ Entrenament lector, velocitat i comprensió, quadern de càlcul mental per cicle inicial, de Teresa Prat i Josefina Escoda i Ed.Salvatella. Col.lecció tres en ratlla,…

Pel que fa a l’alumne Z, vam mirar l’agenda per saber quins deures havia de fer, vam estar repassant les divisions perquè ja no se’n recordava com es feien, vam fer problemes de matemàtiques d’unitat de pes, activiats de raonament lògic a través de l’ordinador,…
Una bona pàgina web on hi ha activitats per treballar les matemàtiques per petits i grans és la següent:

El que vaig poder observar és que és molt important marcar uns objectius per després poder buscar el material més idoni per tenir clar què ensenyar a aquests alumnes i fer que sigui el màxim de profitós per a ells.

A reveure,
Sandra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada