dilluns, 21 de maig del 2012

SETMANES 12, 13 I 14


DIES 3, 4, 7, 8, 10, 14, 15 i 16/05/2012
Objectius: - Ajudar als alumnes en el seu treball.
- Elaborar jocs i buscar material que sigui motivador pels alumnes.
- Assistir a la reunió amb la tutora de l’alumne X.
- Comparar els objectius de la tutora amb la psicopedagoga i jo mateixa.


Ja es van acabant els dies de pràctiques. Aquestes sessions van ser molt intenses ja que vam estar treballant molt amb els alumnes, vaig estar preparant material per l’alumne X (un joc per treballar la discriminació de sons i un altre per treballar la “r”), vaig poder assistir a una reunió amb la tutora de l’alumne X, vaig trobar material per treballar l’ortografia amb l’alumne Z i una pàgina web de lectures divertides per treballar amb els alumnes X i Y.

Amb l’alumne X vam estar jugant al joc de la rata, que és un joc com el de l’Oca però les imatges són paraules que contenen la lletra ”R”. Cada vegada que el jugador cau en una casella ha de dir el nom de la imatge. Ens ho vam passar molt bé!!!

També vam jugar al joc de discriminar auditivament parelles de paraules semblants. Es tracta d’un joc de cartes amb imatges que l’alumne ha d’aparellar tenint en compte que només es diferencien en un so (dos/gos, fira/fila, cabina/gavina,…).










Aquests jocs van anar molt bé perquè l’alumne X pogués aprendre a discriminar sons on tenia dificultat.
Amb els alumnes X i Y vam continuar treballant lectures per millorar la fluidesa lectora i la seva comprensió i vaig trobar per internent lectures que eren molt engrescadores perquè els ajudés a treballar amb més entusiasme. La veritat és que van millorar molt tant en la lectura com en la comprensió. També vam treballar activitats de matemàtiques (restes, aparellar dos números que sumessin nou i càlcul mental).
Pel que fa a l’alumne Z, vam dedicar algunes sessions a treballar l’ortografia i el raonament lògic per mitjà de l’ordinador, una eina diferent per treballar diferents conceptes. Vam optar per treballar d’aquesta manera perquè vam observar que l’alumne no tenia ganes de treballar i estava desmotivat. Els resultats van ser molt esperençadors ja que el nen manifestava més ganes d’aprendre i de treballar.
Vaig poder assistir a la reunió amb la tutora de l’alumne X i la veritat és que després de la reunió vam sortir molt contentes amb la psicopedagoga ja que els objectius que ens havíem marcat per aquest tercer trimestre coincidien bastant amb el treball que proposava la tutora. Vam afegir als nostres objectius alguns altres que ens va dir la tutora:
         - Treballar les relacions socials, sobretot davant d’un conflicte.
         - Treballar hàbits d’estudi i estratègies d’organització.
         - Treballar les normes ortogràfiques (ens va nombrar les que treballarien a l’aula).
Crec que ha estat molt positiva aquesta reunió per així posar-nos d’acord amb els objectius i portar a terme un treball paral.lel escola i centre psicopedagògic per obtenir uns resultats positius.
Les reunions amb els altres alumnes estan a l’espera que les tutores comuniquin el dia de la reunió.

Fins aviat
Sandra

2 comentaris:

  1. En general les entrades al blog són correctes malgrat veig que no aprofundeixes gaire en algunes sessions.
    Respecte a aquesta última em podries dir si els objectius plantejats pel tercer trimestre estaven establerts entre la tutora de l'escola i vosaltres o només per vosaltres i en aquesta reunió es van acabar de compartir?
    Per altra banda , veig que la tutora us demana treballar les relacions socials. Quin plantejament podeu fer per treballar aquest aspecte en una reeducació més bé individual?

    M.Àngels Megías

    ResponElimina
  2. Hola M Angels,
    en la majoria de les sessions amb aquests nens es treballen unes activitats bastant semblants ja que entre la psicopedagoga i les tutores s'han establert uns objectius mínims i per intentar assolir-los. Això ha comportat sessions, a vegades, repetitives o reiteratives.
    Alguns objectius d'aquest tercer trimestre primer han estat plantejats per la psicopedagoga i jo mateixa i en la reunió amb la tutora s'han compartit amb ella i, per altra banda, en aquesta mateixa reunió la tutora ha exposat uns altres objectius que la psicopedagoga ha anotat i afegit als que ja estaven plantejats. Es tracta d'una suma d'objectius que es discuteixen i es prioritzen els més importants, tenint en compte les característiques de l'alumne i el treball que es portarà a l'escola.
    En quan al treball sobre les relacions socials, quan l'alumne X té un conflicte concret amb algun company, tan si té la raó com no, l'afecta sensiblement fent-li disminuir l'autoestima i es tanca en banda. Com que la tutora a l'aula no pot treballar-hi massa degut a la gran quantitat d'alumnes i la manca de temps, aquesta va plantejar-nos que, en situacions de conflicte, ens ho comunicaria per així poder-ho treballar al centre psicopedagògic d'una manera més individualitzada.

    Gràcies pels comentaris, són de gran ajuda.

    Sandra

    ResponElimina